Vad kan vara bättre än att visa företaget ute på stan på en plats som många passerar? Utomhusreklam är ett populärt sätt att fånga kundernas intresse.
Det var spännande och hade gått bättre än vad Amanda hade trott. Hon hade alltid haft som hobby att skapa smarta lösningar. Små saker som gör vardagen mycket lättare. Hade hon varit född för länge sedan skulle hon kunnat vara den som uppfann de där små avlånga man använder för att försluta påsar.
Men hon hade kommit på flera smarta köksprodukter som hon sålde till bland annat matvarubutiker. Försäljningen hade tagit raketfart och beställningarna hade ökat. Nu funderade hon på att ta sina produkter till en högre nivå genom att göra utomhusreklam, ett bra sätt att vänja den stora massan vid de enkla men självklara produkterna.
Amanda kontaktade ett reklamföretag för att diskutera vilka möjligheter som fanns när det kom till utomhusreklam. De rekommenderade antingen fasadvepa eller en dooh. Det första var en fasadreklam, den andra en förkortning på Digital out of home, vilket var digitala skärmar med rörliga bilder. Det sistnämnda kändes helt rätt.
Reklamföretaget gjorde reklamen och visade vilka platser hon kunde få sin reklam på. Hon bestämde sig för att satsa och valde en busskur på centralstationen till att börja med. Där skulle det passera många som säkert kunde tänka sig att köpa relativt billiga produkter som kunde förenkla vardagen. Hon kunde knappt bärga sig tills utomhusreklamen kom på plats så hon fick se den stora satsningen göra sin magi.